سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیامبر خوبیها

                       

                         

 

     

اسلام به گونه‏ای اساسی و ریشه‏ای تمام نیازهای جامعه و پیروان خود را بررسی کرده و راه‏حلهایی را ارائه داده که ضامن و در بردارنده‏ی گسترش عدالت و مساوات است. بعضی از این قوانین عبارتند از: زکات، خمس، صدقه و وقف که به مدد آنها مشکلات اقتصادی جامعه بر طرف می‏شود و طبقه‏ی سرمایه دار همردیف گروه محروم و مستضعف می‏شود. ولی با گسترش جامعه اسلام از نظر جمعیت و محدوده‏ی جغرافیایی نیازهای بشر نسبت به گذشته تفاوت بسیاری یافت. بدین جهت نیاز به منابع اقتصادی ضرورت بیشتری یافت.

 
از این رو وقف در میان مسلمانان دارای ارزش والایی است. چرا که در پیشبرد شئون زندگی و استحکام پایه‏های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، و بهداشتی جامعه اسلامی نقش موثر و به سزایی داشته است.اسلام به پیروان خود دستور داده تا با اجرای دستورات قرآن و شارع مقدس برای محرومیت زدایی از جامعه‏ی اسلامی اقدام کنند. یکی از روشهای نیکو و سنتهای حسنه «وقف» است. وقف از دیر باز به شکلهای گوناگونی در تاریخ بشر وجود داشته است و اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق نهاده است.

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: پیامبر اکرم (ص) و وقف

سه شنبه 92/7/16 .:. 1:23 عصر .:. محسن
<      1   2      
درباره وبلاگ

شکر خدای مهربان ، که بعد از چند سال ، نوشتن در وبلاگ های مختلف ، توفیق خداوند متعال مثل همیشه شامل حال ما شد، تا حقیر وبلاگ اختصاصی برای وجود ذی جود ؛ اجود الناس ، اصدق الناس ،اشرف الناس ،افصح الناس ،اطهرالمطهرین ،افضل العالمین و الانبیاءالمرسلین ، ابوالقاسم ، مصطفی ، حضرت محمد صلی الله علیه و آله الطاهرین ، بسازم و مطالبی در باره آن عزیز در حد توان و بضاعت ناچیز خودم بنویسم که شاید اسم ما هم در لیست محبان و مروجان فرهنگ نبوی قرار بگیرد ؛ در آخر ؛ امیدوارم روز به روز عشق ما به آن حضرت بیشتر و عمل ما به آن حضرت نزدیکتر و قلم ما هم خالصانه تر باشد.
امکانات وب